نگاشته شده توسط: رضا گودرزی | 17 نوامبر 2010

اعدام یک جنایتکار

قاتل زنجیره ای آبادان که 16 نفر از زنان و کودکان این شهر را به قتل رسانده و پس از آن مورد تجاوز قرار داده بود به دار مکافات آویخته شد. دادگستری استان خوزستان اعدام وی را یک اقدام قاطع و انقلابی نامید. مسئولین دستگاه قضایی استان به گونه ای از عملکرد خود احساس غرور میکنند که گویی هنوز شرح وظایف خود را نمی دانند. بنا بر اصل  156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از وظایف اصلی دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است. با وجود این وظیفه ی قانونی یک جانی موفق شده است در جامعه ی ما طی مدت سه سال و نیم 16 انسان بی گناه را در امنیت کامل به طرز فجیعی به قتل برساند و هیچ کس توضیح نداده است که چرا نهادهای مسئول اینقدر دیر او را به دام انداختند. اعدام جنایتکاری که دستانش به خون این همه انسان بی گناه آلوده است پس از گذشت دو سال از دستگیری به هیچ عنوان یک اقدام شاق نیست. البته ممکن است مسئولین صرف اعدام قاتل را که در جریان رسیدگی شبهه ی ابتلای به جنون در مورد او پدید آمده بود حمل بر قاطع و انقلابی بودن اقدام خود بنمایند. در این مورد لازم به ذکر است مسئله ی مفروض از دو حال خارج نیست: فرض اول این است که «فرید بغلانی» در زمان ارتکاب همه قتل ها دچار جنون بوده است که در این صورت بنا بر قواعد اسلام و حکم قانون نباید مجازات می شد و چنانچه بنا بر نظر پزشکی قانونی و تشخیص قاضی پرونده جنون وی احراز شده بود اعدام  وی یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران  بود. حالت دوم آن است که وی با وجود سلامت روانی مرتکب جنایات مذکور شده است که در این صورت قصاص او بنا بر درخواست اولیای دم وظیفه ی  قوه ی قضاییه بوده است. به امید روزی که مسئولین قضایی کشور به جای اینکه به خاطر مجازات قاتلین زنجیره ای از خودشان تشکر کنند بتوانند با اقدامات به موقع خود و با همکاری سایر نهادهای مسئول از بروز چنین جنایات هولناکی پیشگیری کنند.


پاسخ

  1. از قوه ی قضاییه بیش از این انتظاری نیست
    دیگه این چیزها برای ما نباید تعجب برانگیز باشه
    طرف هر کاری دلش خواسته کرده تازه بعد از دو سال اعدامش میکنن
    یکی از خصوصیات دستگاه قضایی خوب رسیدگی و اجرای سریع حکمه
    اینجوری هم از بار روانی خانواده ی متقول کم میشه و هم اثر بازدارندگی بیشتری داره

  2. سلام علیکم
    با عرض تبریک این ایام خجسته به اطلاع می رسانم که وبلاگ دوم بندهhttp://manazel2.blogfa.com قبل از ورود به سومین ماه خود توسط مخالفان چند صدائی و آزادی حقیقی فیلتر شد و بحمدلله تا جایی که در توانم باشد به راه خود ادامه خواهم داد و از شما تقاضا دارم در صورت تمایل ضمن اطلاع رسانی آدرس جدید مرا نیز تغییر دهید.
    با تشکر فراوان وبه امید دیدار
    خدایار ونگهدارتان
    27 آبان 1389
    احمد رضائی

  3. سلام عرض شد
    والا من نميدونم چه جوريه كه وقتي يه اتفاق ترورريستي مي افته تا شب طرف و مي گيرن
    اما دزدي و قتل كه ميشه كلي طول مي كشه
    كدوم يكيش دروغه!؟!؟

  4. ول كنید .. این شرع قاتل و جانی وادمكش را..
    در شرع مقدس اسلام بیچاره بدبخت ها و روان پاك ها و فقیر و بی پول ها به دار مجازات اسلامی كشیده می شوند ..
    و معترضین به حكومت دیكتاتوری شیعه اسلامی به پای دار و تیر باران و شكجنه و تجاوز برده می شوند .. اعدام و شكنجه و شلاق برای ترساندن اعتراضات مردم است ..
    از شرع مقدس انتظاری نیست ..
    هیچ دولتی خق ندارد انسانی را اعدام كند

    • فرق است میان اسلام و عملکرد مسلمانها…

  5. سلام
    از آنجایی که علی الظاهر با افزوده شدن میگو به برنامه غذایی برادران غیور و موس بر کف ارتش سایبری آی کیو این برادران افزایش یافته و وبلاگ فکسنی انتقادات دهم ظرف مدت دوهفته 4 بار فیلتر گردید تصمیم گرفتم با خرید یک جفت بصیرت اصل چینی از بازار سید اسمال وبلاگ حاجی بصیرت را راه اندازی کنم خوشحال می شوم لینک را اصلاح کنید

  6. سلام
    خوشحالم شما را یافتم..
    کاش حداقل به قانون اساسی توجه میکردند و پایبند بودند اما افسوس….شاد زی


بیان دیدگاه

دسته‌بندی